Medical Bytes Thailand Number 103: Τι είναι λάθος με την Ταϊλανδική Ιατρική

Το παρακάτω είναι ένα άρθρο γνώμης επισκεπτών από τον Doc Martyn. Οι απόψεις και οι συμβουλές του είναι εξ ολοκλήρου δικές του και μπορεί να μην είναι απαραίτητα της The Pattaya News Company Limited. Τα στοιχεία επικοινωνίας του βρίσκονται στο τέλος του άρθρου.

1. Η Παραδοσιακή Ταϊλανδική Ιατρική (TTM) είναι ένας όρος-ομπρέλα για 5 ολιστικές και φυσικές προσεγγίσεις στην υγειονομική περίθαλψη, και συγκεκριμένα: Εσωτερική Ιατρική, Εξωτερική Ιατρική, Πνευματική Ιατρική, Μαντεία και Βουδισμός. Κατά τη διάρκεια των αιώνων, η ανάπτυξη αυτών των 5 προσεγγίσεων αντιστοιχούσε στενά με την ανάπτυξη της ιατρικής στη Δύση:

Εσωτερική ιατρική: Χρήση βοτάνων και δίαιτα.

Αυτή η προσέγγιση χρησιμοποιήθηκε στη Δύση πριν η επιστήμη γίνει το θεμέλιο της Δυτικής Ιατρικής. Οι θεραπείες παραμένουν ο τομέας των φυσιοπαθητικών και των εναλλακτικών θεραπευτών.

Εξωτερική ιατρική: Χειρισμός, βεντούζες, μασάζ και εξωτερική εφαρμογή βοτάνων κ.λπ.

Αυτή η μορφή θεραπείας εφαρμόστηκε στη Δύση. Πλέον βρίσκεται στα χέρια των φυσιοθεραπευτών και των χειροπρακτών.

Πνευματικό φάρμακο: Φυλαχτά και τατουάζ Sak Yan για πνευματική προστασία και βοήθεια στη θεραπεία.

Τα φυλαχτά προορίζονται να προστατεύουν από τα κακά πνεύματα.

Τα φυλαχτά χρησιμοποιούνται στη Δύση. κομπολόγια, το πανταχού παρόν καθολικό σύμβολο του Ιησού στο σταυρό, η εβραϊκή Mezuzah που προστατεύει το σπίτι.

Τατουάζ Sak Yan, δείτε τη φωτογραφία 1. Τα περισσότερα κορίτσια στο μπαρ στην Ταϊλάνδη είναι στολισμένα με αυτά τα τατουάζ. Αντικατοπτρίζουν τις επιθυμίες του τατουάζ. π.χ. καλή τύχη, καλή υγεία κ.λπ. Όταν γίνονται τατουάζ από έναν παραδοσιακό Ταϊλανδό τατουάζ, αυτά τα τατουάζ περιλαμβάνουν ένα προσωπικό συγκεκριμένο σχέδιο που διατυπώνεται από την ημερομηνία και την ώρα γέννησης του υποκειμένου.

Ομοίως, η Δύση έχει χρησιμοποιήσει συμβολικά τατουάζ για αιώνες.

Μαντεία: Να αναζητήσει τη γνώση του μέλλοντος ή του άγνωστου με υπερφυσικά μέσα. Στη δύση αυτό ονομάζεται διαλογισμός.

Βουδισμός: Ο κλάδος ψυχικής υγείας του TTM, βλέπε φωτογραφία 2. Η φιλοσοφία: Η υγιής ύπαρξη εξαρτάται από τα τέσσερα στοιχεία της ζωής. Γη, Νερό, Άνεμος και Φωτιά, διατηρούνται σε τέλεια ισορροπία και αρμονία. Η ασθένεια εμφανίζεται όταν αυτή η ισορροπία χάνεται.

Δυτικός η επιστήμη δεν υποστηρίζει αυτή τη φιλοσοφία. Η επιστημονική διαδικασία βασίζεται σε αναπαραγώγιμα στοιχεία, όχι σε φιλοσοφικό δόγμα. Τα εμπειρικά στοιχεία υπερισχύουν της θεωρίας και της λογικής. Η εισαγωγή της επιστήμης στη Δύση προανήγγειλε τον διαχωρισμό της TTM από τη δυτική ιατρική.

2. Η δυτική ιατρική εισήλθε για πρώτη φορά στο Σιάμ το 1686. Το πρώτο Ταϊλανδικό Νοσοκομείο που χρηματοδοτήθηκε από την κυβέρνηση, το Νοσοκομείο Siriraj, χτίστηκε το 1887. Το Νοσοκομείο King (Rama V) Chulalongkorn Memorial ολοκληρώθηκε το 1914 και ιδρύθηκε το Πανεπιστήμιο Chulalongkorn, με τη Σχολή του Ιατρική, το 1916.

Το TTM αφαιρέθηκε από το ιατρικό πρόγραμμα σπουδών της Ταϊλάνδης το 1915.

Με τη βοήθεια της γαλλικής και της πορτογαλικής κυβέρνησης, ο βασιλιάς Prajadhipok (Rama V11, ο τελευταίος απόλυτος μονάρχης της Ταϊλάνδης, 1926-1935) εισήγαγε την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας δυτικού τύπου στην Ταϊλάνδη. Ίδρυσε πάνω από 102 νοσοκομεία, που ονομάζονταν Healing Halls.

Όμως, μετά από δύο Παγκόσμιους Πολέμους, την επανάσταση της Ταϊλάνδης του 1932, την παραίτηση του Ράμα V11 το 1935 και τα 10 πραξικοπήματα μεταξύ 1947-2014, η ανάπτυξη της ιατρικής δυτικού τύπου στην Ταϊλάνδη ήταν, κατανοητά, αργή.

3. Υπάρχουν δύο εξέχοντες λόγοι για τους οποίους η απόδοση των εκπαιδευμένων γιατρών στην Ταϊλάνδη παραμένει κατώτερη:

Λόγος 1: Η ιατρική τους εκπαίδευση είναι περιορισμένη: Σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα, η ιατρική εκπαίδευση στην Ταϊλάνδη θεωρείται ανεπαρκής. Οι εκπαιδευμένοι γιατροί της Ταϊλάνδης δεν διαθέτουν τη βασική και ουσιαστική εκπαίδευση για να λάβουν ένα πλήρες ιατρικό ιστορικό και να πραγματοποιήσουν μια επαρκή φυσική εξέταση, μέρος της τέχνης της ιατρικής. Το 91% των διαγνώσεων μπορεί να γίνει μόνο με το ιστορικό και την εξέταση (Αναφορά: JR Hampton: Σχετική συμβολή στη λήψη ιστορικού, φυσική εξέταση και εργαστηριακή έρευνα στη διάγνωση και τη διαχείριση ιατρικών εξωτερικών ασθενών: BMJ, Μάιος 1975.).

Χωρίς πρόσθετη εκπαίδευση και εξέταση, ένα πτυχίο ιατρικής στην Ταϊλάνδη δεν επιτρέπει σε έναν Ταϊλανδό γιατρό να εργαστεί ανεξάρτητα στη Δύση.

Εάν τους δοθεί η ευκαιρία, πολλοί Ταϊλανδοί γιατροί αναζητούν πρόσθετη εκπαίδευση στο εξωτερικό. Φυσικά, οι άνδρες γιατροί είναι πιο πιθανό να έχουν πρόσβαση σε αυτήν την εκπαίδευση από ότι οι γυναίκες συνάδελφοί τους. Διαδικαστικά, επιστρέφουν ως εξαιρετικοί γιατροί στον κλάδο που έχουν επιλέξει, αλλά μπορεί να τους λείπει η τέχνη της θεραπείας του ασθενούς συνολικά.

Όταν αυτοί οι εκπαιδευμένοι στο εξωτερικό γιατροί επιστρέφουν στην Ταϊλάνδη, τείνουν να αναζητούν εργασία στα μεγάλα ιδιωτικά Νοσοκομεία, όπου απολαμβάνουν το status Hi So, την ιατρική τους ικανότητα και τη Mercedes τους.

Μόνο λίγοι είναι αλτρουιστές και επιστρέφουν στο δημόσιο σύστημα από όπου ήρθαν. Αυτοί που το κάνουν είναι συνήθως εξαιρετικοί γιατροί.

Λόγος 2: Η πολιτισμική τους προκατάληψη. Ένα σημαντικό συστατικό της παράδοσης της Ταϊλάνδης βασίζεται στην κομφουκιανή ιδεολογία (Ρουισμός). Στην Κίνα Κομφούκιος (Kong Fuzi. 551-479 π.Χ.), βλέπε φωτογραφία 3, υποστήριξε τις πέντε πεποιθήσεις του Κομφουκιανισμού του, που περιελάμβανε την έννοια του «προσώπου».

Το πρόσωπο περιστρέφεται γύρω από την αυταπάρνηση (αυτοάρνηση) όταν οι άνθρωποι εγκαταλείπουν την ατομικότητά τους για να επικεντρωθούν στα καθήκοντά τους απέναντι στην κοινωνία. Σύμφωνα με τον Κομφουκιανισμό, μετά την αυτο-αποποίηση τα υποκείμενα είναι εγγυημένα ότι θα αντιμετωπίζονται με καλοσύνη και σεβασμό από όλους. Σε αυτή τη φιλοσοφία, η ευτυχία δεν πραγματοποιείται μέσω της προσωπικής επιτυχίας και των υλικών απολαύσεων, όπως στη Δύση, αλλά μέσω των ανθρώπινων πραγμάτων. να συμβιβαστεί με τον εαυτό του, την οικογένειά του και την κοινότητά του.

6. Ο Κομφούκιος είπε: «Το να χάσεις το πρόσωπό σου είναι κακό», «Το να κάνεις κάποιον να χάσει το πρόσωπό του είναι ασυγχώρητο».

Η έννοια του προσώπου είναι αντιδιανοητική και το πρόσωπο έχει τρομερές επιπτώσεις.

Σύμφωνα με τα «Δοκίμια για την Ανατολή» του John Guther: «Το πρόσωπο σήμαινε ότι κανείς δεν τολμούσε να ρισκάρει, να μην πάρει ποτέ ένα διανοητικό στοίχημα, ούτε ένα μαχαίρι στο σκοτάδι. αφού η αποτυχία θα προκαλούσε απώλεια προσώπου και από εκεί προσωπική ντροπή και γελοιοποίηση. Υιοθετώντας μια τέτοια αρχή. Δεν θα υπήρχε ποτέ ένας Κινέζος Τόμας Έντισον, ή ένας Κινέζος Χένρι Φορντ ή ένας Κινέζος Άλμπερτ Αϊνστάιν».

7. Στη σύγχρονη ιατρική, το πρόσωπο δεν έχει θέση. Είναι τόσο ακατάλληλο όσο και αντιπαραγωγικό, καθώς οι ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι γιατροί της Ταϊλάνδης κρύβονται πίσω από την κατάσταση και το πρόσωπό τους Hi So, για να μην μάθουν ποτέ από τα λάθη τους.

Ένα επιπλέον πολιτισμικό πρόβλημα με τους Ταϊλανδούς γιατρούς είναι η ακατάλληλη ευλάβεια του ασθενούς της Ταϊλάνδης προς τον γιατρό: Κυρίως, οι Ταϊλανδοί ασθενείς αποδέχονται την ιατρική γνώμη του γιατρού τους χωρίς αμφιβολία και συνήθως δεν τους επιτρέπεται να ρωτήσουν τον γιατρό τους. Στη συνέχεια ακολουθούν επιμελώς τις θεραπευτικές τους συστάσεις χωρίς αμφιβολία.

Όμως, λόγω της ανεπαρκούς εκπαίδευσής τους, οι γιατροί της Ταϊλάνδης δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες, γεγονός που τους καθιστά επιρρεπείς σε λάθη.

8. «Τι συμβαίνει με την ταϊλανδέζικη ιατρική;»

Πρόβλημα 1: Όπως αναφέρθηκε, η δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι Ταϊλανδοί γιατροί στη διαγνωστική διαδικασία είναι η έλλειψη εκπαίδευσης στην τέχνη της ιατρικής. Βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην επιστήμη της ιατρικής. παθολογικές και ακτινολογικές έρευνες, ο λόγος για τον οποίο, συχνά πριν καθίσει ο ασθενής, οι Ταϊλανδοί γιατροί αναζητούν τέτοια έντυπα αιτημάτων. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως? Το 91% των διαγνώσεων μπορεί να γίνει μόνο με το ιστορικό και την εξέταση, αποφεύγοντας την ανάγκη για επιστημονική διερεύνηση.

Σε αυτό δεν φταίνε οι γιατροί. Φταίει η συμβιβαστική και περιορισμένη εκπαίδευσή τους που έχει γίνει ευθύνη της κυβέρνησης.

Οι αρχές πρέπει να συνειδητοποιήσουν αυτή την έλλειψη και να χρησιμοποιήσουν εκπαιδευμένους δυτικούς γιατρούς για να διδάξουν την τέχνη της ιατρικής. Αλλά υπάρχει ένα εμπόδιο: Πρόσωπο. Έχω προσφέρει τις υπηρεσίες μου δωρεάν, αλλά οι προσφορές μου έχουν αγνοηθεί.

Πρόβλημα 2: Πολιτισμική προκατάληψη: Η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης είναι σε μεγάλο βαθμό κατοχυρωμένη στον Ιατρικό Τουρισμό. Τόσο οι ασθενείς της Ταϊλάνδης όσο και οι διεθνείς ασθενείς δεν θα λάβουν την κατάλληλη και επαρκή ιατρική περίθαλψη που τους αξίζει έως ότου οι ιατρικές σχολές της Ταϊλάνδης παράγουν γιατρούς που θα παραμερίσουν τη φιλοσοφία του Κομφουκιανισμού 2500 ετών.

Post scriptum: Για η πληροφορία σου, Έχω συμπεριλάβει τον όρκο του Ιπποκράτη, που υιοθετήθηκε από τη Δύση, και τον όρκο Vejjavatapada, που δόθηκε από βουδιστές γιατρούς. Και οι δύο όρκοι διατυπώθηκαν στο 3 ή περίπουrd Αιώνας π.Χ. Υπάρχει μια σημαντική διαφορά.

Ο Ιπποκρατικός Όρκος, περίπου 3 π.Χrd αιώνας:

Ορκίζομαι να εκπληρώσω, στο μέτρο των δυνατοτήτων και της κρίσης μου, αυτή τη διαθήκη:

«-Θα σεβαστώ τα επιστημονικά επιτεύγματα εκείνων των γιατρών στα οποία περπατάω με κόπο και θα μοιραστώ ευχαρίστως τη γνώση που είναι δική μου με αυτούς που πρόκειται να ακολουθήσουν.

-Θα εφαρμόσω, προς όφελος των ασθενών, όλα τα μέτρα που απαιτούνται, αποφεύγοντας εκείνες τις δίδυμες παγίδες της υπερθεραπείας και του θεραπευτικού μηδενισμού.

-Θα θυμάμαι ότι υπάρχει τέχνη στην ιατρική καθώς και στην επιστήμη, και ότι η ζεστασιά, η συμπάθεια και η κατανόηση μπορεί να υπερβαίνουν το μαχαίρι του χειρουργού ή το φάρμακο του χημικού.

-Δεν θα ντραπώ να πω «δεν ξέρω», ούτε θα παραλείψω να καλέσω τους συναδέλφους μου όταν χρειάζονται οι δεξιότητες ενός άλλου για την ανάρρωση ενός ασθενούς.

-Θα σεβαστώ την ιδιωτική ζωή των ασθενών μου, γιατί τα προβλήματά τους δεν μου αποκαλύπτονται που μπορεί να μάθει ο κόσμος.

- Κυρίως πρέπει να πορεύομαι με προσοχή σε θέματα ζωής και θανάτου. Αν μου δοθεί για να σώσω μια ζωή, όλα τα ευχαριστώ. Αλλά μπορεί επίσης να είναι μέσα μου να αφαιρέσω μια ζωή. αυτή τη φοβερή ευθύνη πρέπει να την αντιμετωπίσω με μεγάλη ταπείνωση και επίγνωση της δικής μου αδυναμίας.

-Πάνω απ' όλα, δεν πρέπει να παίζω στο Θεό.

-Θα θυμάμαι ότι δεν θεραπεύω έναν πυρετό, μια καρκινική ανάπτυξη, αλλά έναν άρρωστο άνθρωπο, του οποίου η ασθένεια μπορεί να επηρεάσει την οικογένεια και την οικονομική σταθερότητα του ατόμου. Η ευθύνη μου περιλαμβάνει αυτά τα σχετικά προβλήματα, εάν θέλω να φροντίσω επαρκώς τον άρρωστο.

-Θα προλάβω την ασθένεια όποτε μπορώ, γιατί η πρόληψη είναι προτιμότερη από τη θεραπεία.

-Θα θυμάμαι ότι παραμένω μέλος της κοινωνίας, με ιδιαίτερες υποχρεώσεις προς όλους τους συνανθρώπους μου, εκείνους τον ήχο του μυαλού και του σώματος καθώς και τους ανάπηρους.

-Αν δεν παραβιάσω αυτόν τον όρκο, ας απολαύσω τη ζωή και την τέχνη, με σεβασμό όσο ζω και να με θυμούνται με στοργή στη συνέχεια.

-Είθε να ενεργώ πάντα έτσι ώστε να διατηρώ τις καλύτερες παραδόσεις της κλήσης μου και μακάρι να βιώσω για πολύ καιρό τη χαρά της θεραπείας όσων ζητούν τη βοήθειά μου».

Vejjavatapada, ο όρκος του βουδιστή ιατρού, περίπου 3 π.Χrd αιώνα, είναι ένας όρκος που πρέπει να πάρουν οι βουδιστές γιατροί και άλλοι επαγγελματίες που εργάζονται με τους αρρώστους:

Ο Κύριος είπε: «Η υγεία είναι το μεγαλύτερο κέρδος». Είπε επίσης: «Αυτός που θα με υπηρετούσε πρέπει να υπηρετήσει τους αρρώστους».

Κι εγώ πιστεύω ότι η υγεία είναι το μεγαλύτερο κέρδος και θα υπηρετούσα τον Βούδα.

Ως εκ τούτου:

(Α) Θα χρησιμοποιήσω τις ικανότητές μου για να αποκαταστήσω την υγεία όλων των όντων με συμπάθεια, συμπόνια και προσοχή.

(Β) Θα μπορώ να προετοιμάσω καλά τα φάρμακα.

(Γ) Ξέρω ποιο φάρμακο είναι κατάλληλο και τι όχι. Δεν θα δώσω το ακατάλληλο, μόνο το κατάλληλο.

(Δ) Υπηρετώ τους αρρώστους με νου αγάπης, όχι από επιθυμία κέρδους.

(Ε) Παραμένω ασυγκίνητος όταν έχω να αντιμετωπίσω κόπρανα, ούρα, εμετό ή φτύσιμο.

(ΣΤ) Από καιρό σε καιρό θα μπορώ να διδάξω, να εμπνεύσω, να ενθουσιάσω και να εμψυχώσω τους άρρωστους με τη Διδασκαλία.

(Ζ) Ακόμα κι αν δεν μπορώ να θεραπεύσω έναν ασθενή με τη σωστή διατροφή, το σωστό φάρμακο και την κατάλληλη νοσηλεία, θα τον υπηρετήσω από συμπόνια.

Προσθήκη: Τα τελευταία 6 χρόνια, ως συνταξιούχος ιατρός που ζούσα στο Buriram, πρόσφερα δεύτερες απόψεις για οποιοδήποτε ιατρικό ζήτημα. Πρόσφατα μετακόμισα στην Πατάγια. Όπως και σε αυτήν την περίπτωση, εάν διαμένετε εκτός της Πατάγια, παρέχονται τηλεφωνικές διαβουλεύσεις. Για βοήθεια; Επικοινωνήστε μαζί μου, Doc Martyn, στο Facebook ή καλέστε το Dao στο 095 414 8145.

Εγγραφείτε
Άνταμ Τζαντ
Ο κ. Adam Judd είναι ο συνιδιοκτήτης της TPN Media από τον Δεκέμβριο του 2017. Κατάγεται από την Ουάσιγκτον της Αμερικής, αλλά έχει ζήσει επίσης στο Ντάλας, τη Σαρασότα και το Πόρτσμουθ. Το υπόβαθρό του είναι στις λιανικές πωλήσεις, το ανθρώπινο δυναμικό και τη διαχείριση λειτουργιών και έχει γράψει για ειδήσεις και την Ταϊλάνδη εδώ και πολλά χρόνια. Ζει στην Πατάγια για περισσότερα από εννέα χρόνια ως κάτοικος πλήρους απασχόλησης, είναι γνωστός τοπικά και επισκέπτεται τη χώρα ως τακτικός επισκέπτης για πάνω από μια δεκαετία. Μπορείτε να βρείτε τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας του, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων επικοινωνίας του γραφείου, στη σελίδα Επικοινωνήστε μαζί μας παρακάτω. Ιστορίες στείλτε e-mail στο Editor@ThePattayanews.com Σχετικά με εμάς: https://thepattayanews.com/about-us/ Επικοινωνήστε μαζί μας: https://thepattayanews.com/contact-us/