Op-Ed: Supply Chains στη Νοτιοανατολική Ασία

Σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο όπου παγκόσμια ζητήματα όπως η πανδημία Covid-19, ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας και ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας έχουν διαταράξει την κυκλοφορία των αγαθών, οι εταιρείες παγκοσμίως προσπαθούν να ενισχύσουν και να διαφοροποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.  

Η σύγκρουση μεταξύ δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές εμπορευμάτων οδήγησε σε κρίση ενέργειας και τροφίμων, με υψηλές τιμές ενέργειας και σπανιότητα τροφίμων.

Η Νοτιοανατολική Ασία έχει αναδειχθεί ως ένας ελκυστικός κόμβος για τις παγκόσμιες επιχειρήσεις να μετατοπίσουν τις παραγωγικές τους ικανότητες. Αυτό οφείλεται κυρίως στο χαμηλότερο κόστος εργασίας και στην ύπαρξη μιας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές καταναλωτών και λιανικής παγκοσμίως.

Για παράδειγμα, σε βιομηχανίες έντασης εργασίας, υπήρξαν κινήσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού από την Κίνα προς τα κράτη της ASEAN.

Η ASEAN αναμένεται να αναδειχθεί ως η τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία πριν από την επόμενη δεκαετία.

Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι το εμπόριο στη Νοτιοανατολική Ασία είναι τώρα 30 τοις εκατό υψηλότερο από τα επίπεδα πριν από την πανδημία. Αναμφίβολα, οι αλυσίδες εφοδιασμού στη Νοτιοανατολική Ασία έχουν αποδειχθεί ανθεκτικές και διαφοροποιημένες.

Το μέλλον του εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ασία θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις σχέσεις μεταξύ των ευρωπαίων και ασιατών εταίρων της. Τα κράτη της ASEAN αποφάσισαν επίσης να επενδύσουν στα εμπορικά τους λιμάνια και να αξιοποιήσουν την ψηφιοποίηση για να αυξήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Η αειφορία είναι επίσης βασικό θέμα για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, καθώς επιδιώκουν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα δημιουργώντας αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων.

Τον Δεκέμβριο του 2022, ηγέτες τόσο από την ASEAN όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα συμμετάσχουν σε μια σύνοδο κορυφής για να συζητήσουν θέματα εμπορίου και εφοδιαστικής αλυσίδας. Και τα δύο μπλοκ πιστεύουν ότι μπορούν να συνεργαστούν πιο στενά στο εμπόριο και να παίξουν καθοριστικό ρόλο στις αλυσίδες εφοδιασμού του άλλου.

Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, η ASEAN είναι ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους της ΕΕ, έχοντας συναλλαγές αγαθών και υπηρεσιών αξίας 250 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υπογράψει συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου με τις χώρες της ASEAN, το Βιετνάμ και τη Σιγκαπούρη. Το μπλοκ εξακολουθεί να επιδιώκει εμπορικές συμφωνίες με άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και τελικά ελπίζει να συνάψει μια ΣΕΣ με ολόκληρο το μπλοκ της ASEAN.

Η Περιφερειακή Συνολική Συμφωνία Οικονομικής Εταιρικής Σχέσης υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2020 από όλες τις χώρες της ASEAN και 5 ασιατικά έθνη, δηλαδή την Αυστραλία, την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νέα Ζηλανδία και τη Νότια Κορέα.

Οι χώρες της συμφωνίας θα συνδυάσουν και θα μοιραστούν την τεχνογνωσία τους στη γεωργία, τη μεταποίηση και την τεχνολογία. Θα επωφεληθούν επίσης από τη χρηματοδότηση της Κινεζικής Πρωτοβουλίας Belt and Road και θα αξιοποιήσουν τις εγκαταστάσεις επικοινωνίας, ενέργειας και μεταφορών.

Η συμφωνία τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2022 και καλύπτει περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού. Το ίδρυμα Brookings πιστεύει ότι η ASEAN θα κερδίζει 19 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από την εμπορική συμφωνία και θα προσθέσει 500 δισεκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο εμπόριο μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Ο πρόσφατα αναπτυγμένος διάδρομος ξηράς-θαλάσσης της Κίνας θα συνδέει την Κίνα με τη Νοτιοανατολική Ασία.

Αυτή η εμπορική οδός διευκόλυνε την αποστολή 216,000 τυποποιημένων εμπορευματοκιβωτίων, επιτρέποντας στο εμπόριο αγαθών μέσω του διαδρόμου να αυξηθεί κατά 30% τους πρώτους 6 μήνες του 2022.

Ο διάδρομος ξηράς-θαλάσσης θα ενισχύσει τη μεγαλύτερη εμπορική συνεργασία μεταξύ Κίνας και Νοτιοανατολικής Ασίας.

Αυτό το εμπορικό πέρασμα θα αξιοποιήσει συγκριτικά πλεονεκτήματα και θα δημιουργήσει ευκολία, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και κόστος. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο διάδρομος θα συνδεθεί με 319 λιμάνια διεθνώς.

Καθώς ο ναυτιλιακός τομέας ανθίζει με όγκο ρεκόρ ναυτιλίας, τα κράτη της Νοτιοανατολικής Ασίας επιδιώκουν να αναπτύξουν τις λιμενικές υποδομές τους.

Το Tuas Mega Port της Σιγκαπούρης κυκλοφόρησε πρόσφατα και θα είναι το μεγαλύτερο πλήρως αυτοματοποιημένο λιμάνι διεθνώς. Αυτή η υποδομή 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων επιβεβαιώνει τη φήμη της Σιγκαπούρης ως διεθνούς εμπορικού κόμβου.

Εκμεταλλευόμενος τον ψηφιακό μετασχηματισμό, το λιμάνι θα αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση για την ανάλυση πολύπλοκων πληροφοριών και την επιτάχυνση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Για παράδειγμα, τα εμπορευματοκιβώτια θα μεταφέρονται γύρω από το λιμάνι με οχήματα χωρίς οδηγό.

Η Σιγκαπούρη έχει επίσης αξιοποιήσει άλλες ψηφιακές λύσεις προκειμένου να βελτιστοποιήσει τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Η υπουργός Επικοινωνιών και Πληροφοριών της Σιγκαπούρης Josephine Teo εγκαινίασε το SGTraDex τον Ιούνιο του 2022, μια κοινή ψηφιακή πλατφόρμα που επιτρέπει την απρόσκοπτη ανταλλαγή δεδομένων. Αυτό θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ορατότητας.

Ομοίως, το Βιετνάμ έχει ξεκινήσει ένα νέο γενικό σχέδιο για την ανάπτυξη των θαλάσσιων λιμένων του.

Τα λιμάνια αποτελούν σημαντικούς μοχλούς της οικονομίας του Βιετνάμ, δεδομένου ότι διαχειρίζεται το 90 τοις εκατό των εισαγωγών και εξαγωγών της χώρας. Επί του παρόντος, το Βιετνάμ διαθέτει 25 διεθνείς ναυτιλιακές διαδρομές και έχει δελεάσει διεθνείς λιμενικούς φορείς να επενδύσουν και να αναπτύξουν τη λιμενική υποδομή του Βιετνάμ.

Το νέο γενικό σχέδιο ελπίζει να μειώσει τη συμφόρηση και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και την αποτελεσματικότητα των λιμενικών υποδομών του. Αυτό γίνεται ενώ αξιοποιούμε την επιστήμη και την τεχνολογία και αγκαλιάζουμε τον εκσυγχρονισμό και την εκβιομηχάνιση.

Ως προτεραιότητα, η κυβέρνηση του Βιετνάμ θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της λιμενικής υποδομής για την περιοχή του Δέλτα του Μεκόνγκ.

Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της κλιματικής αλλαγής και της βιωσιμότητας μέσω της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της οικονομίας, οι χώρες ASEAN άρχισαν να αναπτύσσουν αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Ινδονησία και η Ταϊλάνδη είναι ελκυστικές τοποθεσίες για τη δημιουργία εργοστασίων κατασκευής αυτοκινήτων, με κυβερνητικά κίνητρα, εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και τη σωστή τεχνολογική υποδομή.

Το πρώτο έχει τα μεγαλύτερα αποθέματα νικελίου παγκοσμίως, τα οποία είναι πρώτες ύλες που απαιτούνται για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Η κυβέρνηση της Ινδονησίας συνεργάστηκε με την LG Energy Solution και την Hyundai Motor Manufacturing για την ανάπτυξη ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ταϊλάνδη είναι πρωτοπόρος στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, με το κατάλληλο οικοσύστημα και την κατάλληλη υποδομή.

Η Ταϊλάνδη ελπίζει να κατασκευάσει 12,000 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προβλέπεται ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων θα αποτελεί το 30 τοις εκατό της συνολικής παραγωγής αυτοκινήτων της Ταϊλάνδης μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Η Hyundai δημιουργεί μια μονάδα έρευνας και ανάπτυξης στη Σιγκαπούρη για να εξερευνήσει έξυπνες και βιώσιμες λύσεις για αυτοκίνητα και να αναπτύξει σύγχρονες και περίπλοκες τεχνολογίες.

Καθώς η Νοτιοανατολική Ασία ανακάμπτει από την πανδημία, η αξιοποίηση τόσο της ψηφιοποίησης όσο και της βιωσιμότητας θα είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη και το εμπόριο.

Όνομα συγγραφέα: Ong Bo Yang

Βιογραφία

Αυτή τη στιγμή είμαι φοιτήτρια μεταπτυχιακού, με ειδικότητα στο Master of Science στη Διαχείριση Προγραμμάτων και Έργων στο Πανεπιστήμιο του Warwick.

Έχω γράψει 20 Op-Eds για 12 εφημερίδες ASEAN, συμπεριλαμβανομένων των The Phnom Penh Post της Καμπότζης, της Daily Tribune των Φιλιππίνων, των The Business Times της Σιγκαπούρης, της Bangkok Post της Ταϊλάνδης και του VNExpress του Βιετνάμ.

Εγγραφείτε
Άνταμ Τζαντ
Ο κ. Adam Judd είναι ο συνιδιοκτήτης της TPN Media από τον Δεκέμβριο του 2017. Κατάγεται από την Ουάσιγκτον της Αμερικής, αλλά έχει ζήσει επίσης στο Ντάλας, τη Σαρασότα και το Πόρτσμουθ. Το υπόβαθρό του είναι στις λιανικές πωλήσεις, το ανθρώπινο δυναμικό και τη διαχείριση λειτουργιών και έχει γράψει για ειδήσεις και την Ταϊλάνδη εδώ και πολλά χρόνια. Ζει στην Πατάγια για περισσότερα από εννέα χρόνια ως κάτοικος πλήρους απασχόλησης, είναι γνωστός τοπικά και επισκέπτεται τη χώρα ως τακτικός επισκέπτης για πάνω από μια δεκαετία. Μπορείτε να βρείτε τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας του, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων επικοινωνίας του γραφείου, στη σελίδα Επικοινωνήστε μαζί μας παρακάτω. Ιστορίες στείλτε e-mail στο Editor@ThePattayanews.com Σχετικά με εμάς: https://thepattayanews.com/about-us/ Επικοινωνήστε μαζί μας: https://thepattayanews.com/contact-us/