Έκδοση γνώμης: Σχέσεις ASEAN-Κίνας

Ακολουθεί ένα άρθρο γνωμοδότησης. Πληροφορίες για τον συγγραφέα είναι μετά το άρθρο.

Κατά τη διάρκεια της 22ης κοινής επιτροπής συνεργασίας ASEAN-Κίνας που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2021, τόσο η ASEAN όσο και η Κίνα συμφώνησαν να ενισχύσουν τη στρατηγική τους συνεργασία.

Πρόσφατα, υπήρξε μια έντονη αύξηση της δέσμευσης της Κίνας με την ASEAN, δεδομένης της οικονομικής και στρατηγικής σημασίας της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Τον περασμένο χρόνο, ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών επισκέφτηκε όλες τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας εκτός από το Βιετνάμ.

Οι συνεχείς αλληλεπιδράσεις υψηλού επιπέδου με την ASEAN έχουν μιλήσει για τον σεβασμό, την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση της Κίνας για τους εταίρους της στη Νοτιοανατολική Ασία.

Τον Ιούνιο του 2021, η Ειδική Σύνοδος των Υπουργών Εξωτερικών ASEAN-Κίνας περιελάμβανε συζητήσεις σχετικά με τον τρόπο καταπολέμησης της πανδημίας του κορωνοϊού από κοινού. Επί του παρόντος, η Κίνα έχει αποστείλει ιατρικές προμήθειες και 100 εκατομμύρια εμβόλια στις περισσότερες χώρες της ASEAN.

Ως μέρος της διπλωματίας εμβολίων της Κίνας, η Κίνα έχει δωρίσει το 29% των συνολικών της δωρεών εμβολίων στις χώρες της ASEAN. Αναμφισβήτητα, η Κίνα έχει παίξει σπουδαίο ρόλο στην ενίσχυση των ποσοστών εμβολιασμού στη Νοτιοανατολική Ασία.

Η ειδική συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών ASEAN-Κίνας σηματοδοτεί επίσης την 30ή επέτειο των Σχέσεων Διαλόγου και υπογραμμίζει τους διαρκείς και μακροχρόνιους δεσμούς μεταξύ Κίνας και Νοτιοανατολικής Ασίας.

Στη συνάντηση, ο Κινέζος υπουργός Εξωτερικών Wang Yi επανέλαβε ότι η Κίνα θα περνά πάντα δύσκολες στιγμές όπως το ξέσπασμα του SARS το 2003 και η τρέχουσα πανδημία μαζί με τους φίλους της από την ASEAN ενώ νοιάζονται και εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον. Ο υπουργός Εξωτερικών της Κίνας τόνισε επίσης ότι οι σχέσεις ASEAN-Κίνας μπορούν να τεθούν σε στρατηγική εταιρική σχέση.

Ο Xu Liping, διευθυντής στην Κινεζική Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών, προσθέτει ότι τόσο η ASEAN όσο και η Κίνα μπορούν να συνεργαστούν περαιτέρω τις επόμενες δεκαετίες, σε τομείς όπως η ψηφιοποίηση, το περιβάλλον και οι αλυσίδες εφοδιασμού. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Belt and Road της Κίνας, η Κίνα αναπτύσσει υποδομές σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ασία.

Η Ινδονησία υπέγραψε με επιτυχία μνημόνιο κατανόησης με την Κίνα, για να συνεργαστεί στενά για την ανάπτυξη της τεχνολογίας και τη διασφάλιση της ασφάλειας του Διαδικτύου.

Ως μέρος της πρωτοβουλίας Digital Silk Road της Κίνας, η Huawei προχωρά επί του παρόντος την ψηφιακή υποδομή στην Ινδονησία, ενώ συνεργάζεται με τον Οργανισμό Αξιολόγησης και Εφαρμογής Τεχνολογίας του κράτους της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Η Huawei θα βοηθήσει στην ανάπτυξη δικτύων 5G, τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικού νέφους στην Ινδονησία, σύμφωνα με τον στόχο της ινδονησιακής κυβέρνησης να δημιουργήσει μια καινοτόμο και ψηφιοποιημένη οικονομία έως το 2035. Η κινεζική εταιρεία θα εκπαιδεύσει επίσης περίπου 100,000 κυβερνητικούς αξιωματούχους της Ινδονησίας στον ψηφιακό γραμματισμό.

Αυτό το έτος έχει οριστεί ως Έτος Συνεργασίας Αειφόρου Ανάπτυξης ASEAN-Κίνας. Και τα δύο μέρη προσβλέπουν στη βελτίωση της διμερούς συνεργασίας για την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της καθαρής ενέργειας, τη μείωση της ρύπανσης και την άμβλυνση των αρνητικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Η Ταϊλάνδη έχει ανατεθεί επί του παρόντος ως Συντονιστής της ASEAN για τη Συνεργασία για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Κατά τη διάρκεια της 27ης Διαβούλευσης Ανώτερων Αξιωματούχων ASEAN-Κίνας τον Μάιο του 2021, ο Μόνιμος Γραμματέας Εξωτερικών Υποθέσεων της Ταϊλάνδης επανέλαβε ότι η συνεργασία ASEAN-Κίνας σε πρωτοβουλίες αειφορίας και προστασία του περιβάλλοντος είναι ύψιστης σημασίας.

Η Κίνα μπορεί να συνεργαστεί με το μπλοκ ASEAN μέσω του ASEAN Centre for Sustainable Development Studies and Dialogue, για την προστασία του περιβάλλοντος και τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής.

Το 2020, τόσο η ASEAN όσο και η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του άλλου. Ο Li Kuiwen, εκπρόσωπος των κινεζικών τελωνείων ανέφερε τον Ιανουάριο του 2021 ότι ο όγκος του εμπορίου μεταξύ της ASEAN και της Κίνας έφθασε περίπου τα 730 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πρόσφατα, το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας δεσμεύτηκε να ενισχύσει την οικονομική συνεργασία, το εμπόριο και τις επενδύσεις Κίνας-Βιετνάμ.

Ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το διμερές εμπόριο μεταξύ των δύο οικονομικών εταίρων έχει αυξηθεί γρήγορα, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη και των δύο εθνών. Η Κίνα υποστηρίζει το Βιετνάμ εισάγοντας μεγάλους όγκους βιετναμέζικων υδρόβιων και γεωργικών προϊόντων.

Από το 2013, η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Σιγκαπούρης. Οι δύο Ασιάτες εταίροι απολάμβαναν πάντα στενούς οικονομικούς δεσμούς.

Το διμερές εμπόριο Σιγκαπούρης-Κίνας έφτασε περίπου τα 136.2 δισεκατομμύρια δολάρια S$ το 2020, γεγονός που συνέβαλε στην οικονομική ανάπτυξη του κράτους της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Η Σιγκαπούρη είναι βασικός στρατηγικός εταίρος για την Κίνα, βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία και έχει στενούς δεσμούς με πολλούς από τους εμπορικούς εταίρους της Κίνας.

Η Κίνα προσβλέπει στην ενίσχυση των εμπορικών σχέσεων με τη Σιγκαπούρη, με προσδοκίες ότι θα υπάρξει περαιτέρω βιομηχανική συνεργασία υψηλής τεχνολογίας μεταξύ των δύο μερών και ότι οι εξαγωγές ορυκτών καυσίμων, χημικών και μεταλλικών προϊόντων της Σιγκαπούρης στην Κίνα θα αυξηθούν το 2021.

Προς υποστήριξη του οράματος στρατηγικής εταιρικής σχέσης ASEAN-Κίνας 2030 και του Δικτύου Έξυπνων Πόλεων ASEAN, η Κίνα συνεργάστηκε στενά με τους εταίρους της από τη Νοτιοανατολική Ασία σε έργα έξυπνων πόλεων υψηλής ποιότητας.

Η Κίνα έχει επενδύσει σε εγχειρήματα υποδομής έξυπνων πόλεων στη Νοτιοανατολική Ασία, όπως το Forest City Johor Bahru της Μαλαισίας, το New Yangon City Development της Μιανμάρ, το New Clark City των Φιλιππίνων και τον Eastern Economic Corridor της Ταϊλάνδης. Κατά την κατασκευή αυτής της υποδομής, η Κίνα αξιοποίησε την ψηφιοποίηση, όπως το Διαδίκτυο των πραγμάτων, η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση.

Υπάρχουν επίσης έργα υποδομής μεταφορών Belt and Road, όπως ο σιδηρόδρομος Λάος-Κίνα και ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Ταϊλάνδης-Κίνας.

Το σιδηροδρομικό έργο Ταϊλάνδης-Κίνας θα συνδέσει την Μπανγκόκ και την Αγιουτχάγια της Ταϊλάνδης με την πόλη Κουνμίνγκ της Κίνας, ως μέρος της πρωτοβουλίας Belt and Road της Κίνας.

Αυτό το έργο μεταφορών θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης στη βορειοανατολική Ταϊλάνδη, οδηγώντας την οικονομική ανάπτυξη και δημιουργώντας επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Σιγκαπούρης Heng Swee Keat ανέφερε πρόσφατα στο Παγκόσμιο Φόρουμ FutureChina ότι για να διασφαλιστεί η σταθερότητα στη Νοτιοανατολική Ασία, είναι υψίστης σημασίας να χειρίζονται σωστά τις διαφορές και τις συγκρούσεις.

Τόσο η ASEAN όσο και η Κίνα πίστευαν πάντα στον αμοιβαίο σεβασμό, την ειρήνη και την ευημερία και ότι και τα δύο μέρη μπορούν να διαμορφώσουν ένα καλύτερο μέλλον μαζί για τους πολίτες τους.

Τα δύο μέρη προσβλέπουν στην εμβάθυνση της συνεργασίας, ενώ ασπάζονται την πολυμέρεια, τη συμπερίληψη και την αλληλεγγύη. Αναμφίβολα, θα υπάρξουν περισσότερες διμερείς συναντήσεις υψηλού προφίλ, συνεργασία για τη δημόσια υγεία για την καταπολέμηση της πανδημίας Covid-19 από κοινού, καθώς και οικονομικές, υποδομές, βιωσιμότητα και ψηφιακές συνεργασίες.

Σε περιόδους αβεβαιότητας, έχει καταστεί ακόμη πιο επιτακτική η ASEAN και η Κίνα να συνεργαστούν στενά και να εξασφαλίσουν την ειρήνη και την ευημερία για τους λαούς της.

Όνομα συγγραφέα: Ong Bo Yang

Εθνικότητα: Σιγκαπούρης

Προφίλ: http://www.linkedin.com/in/ongboyang

Βιογραφία

Αυτήν τη στιγμή είμαι διπλός φοιτητής μεταπτυχιακού, με ειδικότητα Master of Science στη Διοίκηση Προγραμμάτων και Έργων στο Πανεπιστήμιο του Warwick και ειδικεύομαι στο Master of Business Administration (MBA) στο Quantic School of Business and Technology. Έχω γράψει 15 Op-Eds για 11 εφημερίδες ASEAN, συγκεκριμένα τις The Phnom Penh Post της Καμπότζης, τις Daily Express της Μαλαισίας, Malaysiakini και The Sun Daily, The Myanmar Times της Μιανμάρ, The Business Times της Σιγκαπούρης, Bangkok Post της Ταϊλάνδης, Chiang Rai Times, The Pattaya News, και TPN National, και VnExpress του Βιετνάμ.

Αποστολή
Αξιολόγηση χρήστη
1 (2 ψήφους)
Εγγραφείτε
Άνταμ Τζαντ
Ο κ. Adam Judd είναι ο συνιδιοκτήτης της TPN Media από τον Δεκέμβριο του 2017. Κατάγεται από την Ουάσιγκτον της Αμερικής, αλλά έχει ζήσει επίσης στο Ντάλας, τη Σαρασότα και το Πόρτσμουθ. Το υπόβαθρό του είναι στις λιανικές πωλήσεις, το ανθρώπινο δυναμικό και τη διαχείριση λειτουργιών και έχει γράψει για ειδήσεις και την Ταϊλάνδη εδώ και πολλά χρόνια. Ζει στην Πατάγια για περισσότερα από εννέα χρόνια ως κάτοικος πλήρους απασχόλησης, είναι γνωστός τοπικά και επισκέπτεται τη χώρα ως τακτικός επισκέπτης για πάνω από μια δεκαετία. Μπορείτε να βρείτε τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας του, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων επικοινωνίας του γραφείου, στη σελίδα Επικοινωνήστε μαζί μας παρακάτω. Ιστορίες στείλτε e-mail στο Editor@ThePattayanews.com Σχετικά με εμάς: https://thepattayanews.com/about-us/ Επικοινωνήστε μαζί μας: https://thepattayanews.com/contact-us/