Η Ταϊλάνδη λέει ότι προχωρά στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Ταϊλάνδης-Κινεζικής

ΜΠΑΝΓΚΟΚ (Reuters) – Η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης είπε ότι «σημειώνει πρόοδο» με την καθυστερημένη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Ταϊλάνδης-Κίνας που πρόκειται να συνδέει την Ταϊλάνδη, το Λάος και την Κίνα, καθώς οι τρεις χώρες ετοιμάζονται να υπογράψουν μια άλλη συμφωνία αυτή την εβδομάδα στο Πεκίνο Σύνοδος Κορυφής Belt and Road.

Οι επίσημες συνομιλίες για το έργο –μια σιδηροδρομική γραμμή που αναμένεται να εκτείνεται σε 873 km (542 μίλια)– ξεκίνησαν το 2014 αλλά έχουν πληγεί από καθυστερήσεις, συμπεριλαμβανομένων διαφωνιών σχετικά με το σχεδιασμό, τη χρηματοδότηση και την τεχνική βοήθεια.

Το έργο της Ταϊλάνδης αποτελεί μέρος του σχεδίου της Κίνας για ένα δίκτυο συνδέσεων σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία που θα συνδέει τελικά το Kunming στη νοτιοδυτική Κίνα με τη Σιγκαπούρη.
Αποτελεί επίσης μέρος μιας ευρύτερης κινεζικής πρωτοβουλίας για την κατασκευή υποδομών για τη σύνδεση της Κίνας με την Ασία, την Ευρώπη και όχι μόνο.

Η Ταϊλάνδη αποφάσισε το 2016 κατά της κινεζικής χρηματοδότησης για το έργο λόγω υψηλών επιτοκίων – καταγγελία για παρόμοια έργα σε πολλές χώρες –

d αποφάσισε να χρηματοδοτήσει το ίδιο το τμήμα της Ταϊλάνδης των 170 δισεκατομμυρίων μπατ (5.32 δισεκατομμύρια δολάρια) του έργου.
Μέχρι στιγμής μόνο τα πρώτα 3.5 χιλιόμετρα της γραμμής έχουν κατασκευαστεί στην Ταϊλάνδη, αλλά αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών είπε στο Reuters την Τρίτη ότι το πρώτο τμήμα που οδηγεί στην Μπανγκόκ θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε δύο έως τρία χρόνια.

Το έργο θα ανανεωθεί όταν η Ταϊλάνδη, το Λάος και η Κίνα υπογράψουν ένα τριμερές μνημόνιο συνεργασίας την Πέμπτη σε διάσκεψη του Πεκίνου για την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γέφυρας που θα συνδέει την επαρχία της Ταϊλάνδης Nong Khai και την πρωτεύουσα του Λάος Βιεντιάνε, δήλωσε το Ταϊλανδικό Υπουργείο Εξωτερικών Υποθέσεων.

«Η συνδετική γέφυρα θα καταστήσει το έργο παράδειγμα απρόσκοπτης συνδεσιμότητας στην περιοχή», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Lada Phumas, διευθυντής του τμήματος Ανατολικής Ασίας του υπουργείου.
«Το έργο προχωρά με τους δικούς του ρυθμούς. Πρέπει να τονίσουμε ότι το έργο προχωρά σύμφωνα με τους στόχους μας», πρόσθεσε.
Στη σύνοδο κορυφής Belt and Road, η οποία πραγματοποιείται από την Πέμπτη έως το Σάββατο στο Πεκίνο, θα συμμετάσχουν ο πρωθυπουργός Prayuth Chan-ocha και οι υπουργοί Εξωτερικών και Μεταφορών του.

Τα σχόλια από την Ταϊλάνδη έρχονται αφού η Μαλαισία και η Κίνα συμφώνησαν στις 12 Απριλίου να συνεχίσουν την κατασκευή ενός σιδηροδρομικού έργου μήκους 688 χιλιομέτρων (430 μίλια).

“ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ”
Ο Ταϊλανδο-Κινεζικός σιδηρόδρομος χωρίζεται σε δύο τμήματα: το πρώτο είναι μια γραμμή 250 χιλιομέτρων (155 μίλια) που συνδέει την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ και τη βορειοανατολική επαρχία Nakhon Ratchasima.
Αυτό το τμήμα αναμένεται να λειτουργήσει σε δύο με τρία χρόνια, δήλωσε στο Reuters αυτή την εβδομάδα ο Chaiwat Thongkamkoon, μόνιμος γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών. Δεν μπορούσε να δώσει χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του πλήρους έργου.

Το άλλο τμήμα συνδέει τη Nakhon Ratchasima και τα σύνορα της Ταϊλάνδης στην επαρχία Nongkhai, όπου η γέφυρα –το αντικείμενο της συμφωνίας της Πέμπτης– θα συνδέει τον ταϊλανδικό σιδηρόδρομο με το δίκτυο του Λάος.

Η κατασκευή τμημάτων του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας γίνεται χωριστά σε κάθε χώρα. Η Ταϊλάνδη λέει ότι δεν δέχεται χρηματοδότηση από την Κίνα, αλλά χρησιμοποιεί κινεζική τεχνογνωσία και αγοράζει εξοπλισμό και σιδηροδρομική τεχνολογία από την Κίνα.

«Γι’ αυτό η περιοχή σύνδεσης (η γέφυρα μεταξύ Λάος και Ταϊλάνδης) είναι σημαντική. Συμβολίζει ότι η πρωτοβουλία Belt and Road μέσω αυτού του νότιου διαδρόμου συμβαίνει πραγματικά», είπε ο Chaiwat.

Είπε ότι οι συνεχείς συζητήσεις μεταξύ Κίνας και Ταϊλάνδης έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις, αλλά οι διαπραγματεύσεις για το άκρως τεχνικό σύστημα τρένων - που αποτελείται από σηματοδότηση, ισχύ και εργασίες τροχιάς - είναι τώρα κοντά στην ολοκλήρωση.

«Οι Κινέζοι ανέπτυξαν τον σιδηρόδρομο αρχικά για την εγχώρια χρήση τους και έχουν φτάσει πολύ μακριά για να εξάγουν τέτοια τεχνολογία, αλλά είναι ακόμα σχετικά νέο για αυτούς στη μεταφορά της τεχνολογίας τους σε άλλους», είπε ο Chaiwat, προσθέτοντας ότι τα περισσότερα από τα έγγραφα, τα μαθήματα κατάρτισης και Ο σχεδιασμός ήταν αρχικά στα κινέζικα.

«Η διαπραγμάτευση έχει ολοκληρωθεί κατά 90 τοις εκατό και νομίζω ότι μια συμφωνία μπορεί να κατατεθεί και να υπογραφεί και από τις δύο πλευρές σε ένα μήνα», είπε ο Τσάιγουατ.

"Μετά από αυτό, όλα είναι θέμα κατασκευής."

Εγγραφείτε
Άνταμ Τζαντ
Ο κ. Adam Judd είναι ο συνιδιοκτήτης της TPN Media από τον Δεκέμβριο του 2017. Κατάγεται από την Ουάσιγκτον της Αμερικής, αλλά έχει ζήσει επίσης στο Ντάλας, τη Σαρασότα και το Πόρτσμουθ. Το υπόβαθρό του είναι στις λιανικές πωλήσεις, το ανθρώπινο δυναμικό και τη διαχείριση λειτουργιών και έχει γράψει για ειδήσεις και την Ταϊλάνδη εδώ και πολλά χρόνια. Ζει στην Πατάγια για περισσότερα από εννέα χρόνια ως κάτοικος πλήρους απασχόλησης, είναι γνωστός τοπικά και επισκέπτεται τη χώρα ως τακτικός επισκέπτης για πάνω από μια δεκαετία. Μπορείτε να βρείτε τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας του, συμπεριλαμβανομένων των στοιχείων επικοινωνίας του γραφείου, στη σελίδα Επικοινωνήστε μαζί μας παρακάτω. Ιστορίες στείλτε e-mail στο Editor@ThePattayanews.com Σχετικά με εμάς: https://thepattayanews.com/about-us/ Επικοινωνήστε μαζί μας: https://thepattayanews.com/contact-us/