MILWAUKEE — Ένα εργατικό σωματείο της Harley-Davidson πιστεύει ότι η πιο γνωστή κατασκευάστρια μοτοσυκλετών της χώρας κλείνει το εργοστάσιό της στο Κάνσας Σίτι προκειμένου να μεταφέρει μέρος της εργασίας σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη.
Η Harley είπε ότι θα κλείσει το εργοστάσιο του Κάνσας Σίτι παρά τις εκκλήσεις ορισμένων μελών του Κογκρέσου να το κρατήσει ανοιχτό και να διατηρήσει περίπου 800 θέσεις εργασίας. Η Harley λέει ότι μεταφέρει το έργο του Kansas City στο εργοστάσιο της εταιρείας στο York, Pa., δημιουργώντας περίπου 400 επιπλέον θέσεις εργασίας στο York.
Αλλά σε μια συνάντηση την Τετάρτη με την ηγέτη της μειονότητας της Βουλής, Νάνσι Πελόζι, από την Καλιφόρνια, μέλη της Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής Δήλωσαν ότι τουλάχιστον μέρος της εργασίας κατευθύνθηκε στην Ταϊλάνδη.
«Ένα μέρος της δουλειάς μου μεταφέρεται στο Γιορκ, αλλά το άλλο θα πηγαίνω στην Μπανγκόκ», είπε ο Ρίτσαρντ Πενς, μηχανικός στο εργοστάσιο του Κάνσας Σίτι.
Η Harley-Davidson αρνήθηκε ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ του Κάνσας Σίτι και της Ταϊλάνδης.
«Το εργοστάσιο υπό κατασκευή στην Ταϊλάνδη είναι ένα ξεχωριστό και άσχετο θέμα. Μέρος της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας είναι να αυξήσουμε τις διεθνείς δραστηριότητές μας στο 50 τοις εκατό του ετήσιου όγκου μας έως το 2027. Η εγκατάσταση της Ταϊλάνδης θα μας επιτρέψει να είμαστε ανταγωνιστικοί και να παρέχουμε στους αναβάτες μεγαλύτερη πρόσβαση στην επωνυμία και τα προϊόντα μας σε μια διευρυνόμενη παγκόσμια αγορά». ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.
Η Harley-Davidson διαθέτει επίσης εργοστάσιο συναρμολόγησης μοτοσικλετών στην Ινδία, όπου κατασκευάζει τα δημοφιλή ποδήλατα Street Model της εταιρείας για αγορές του εξωτερικού.
«Η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας στην Ασία συνάδει με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της εταιρείας να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη διεθνώς. Δεν αποσκοπεί στη μείωση της παραγωγής στις ΗΠΑ», ανέφερε η εταιρεία.
Αλλά αυτή η περίπτωση είναι δύσκολο να γίνει αποδεκτή στο Κάνσας Σίτι, όπου η εταιρεία έχει συναρμολογήσει μερικές από τις πιο δημοφιλείς μοτοσυκλέτες της από το 1997.
«Επηρεάζομαι άμεσα από μια εταιρική απόφαση για την οποία δεν είχα λόγο», είπε ο Πενς, ο οποίος εργάζεται στο εργοστάσιο για 21 χρόνια και έχει την υψηλότερη κατάταξη στην αρχαιότητα στις εγκαταστάσεις.
Ο Πενς, ο οποίος εργάζεται στη συντήρηση μηχανών, είπε ότι μηχανικοί από το εργοστάσιο θα μεταβούν στην Ταϊλάνδη για να βοηθήσουν στη δημιουργία αυτής της λειτουργίας, με τις δοκιμαστικές εκδόσεις παραγωγής να αναμένονται αυτό το καλοκαίρι.
Πιστεύει ότι μέρος του εξοπλισμού του εργοστασίου του Κάνσας Σίτι, επίσης, θα αποσταλεί στην Ταϊλάνδη.
«Ξεπερνούν τα πάντα τώρα, ετοιμάζονται να τα φτιάξουν», είπε.
Περίπου το 35% των ποδηλάτων που συναρμολογούνται στο Κάνσας Σίτι προορίζονται για πώληση εκτός των ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Πενς, αν και η Harley δεν το επιβεβαίωσε.
Η Ασία ήταν μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές της εταιρείας, αλλά με τα χρόνια ήταν επίσης μια αγορά με υψηλούς δασμούς σε μοτοσυκλέτες αμερικανικής κατασκευής.
«Παλεύουμε τα τιμολόγια εδώ και 21 χρόνια που εργάζομαι στην εταιρεία. Αλλά οι δασμοί είναι απλώς ένα γεγονός της ζωής», είπε ο Πενς.
Το συνδικάτο επικρίνει τη Harley για επενδύσεις στην Ταϊλάνδη, ενώ παράλληλα λαμβάνει φορολογικές περικοπές στο πλαίσιο του νέου εταιρικού σχεδίου φορολογίας του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
«Αυτές οι εταιρείες κάνουν φορολογικές ελαφρύνσεις με το ένα χέρι και μοιράζουν ροζ δελτία με το άλλο», είπε ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής, Μπομπ Μαρτίνεζ Τζούνιορ. ενέδρα στους εργαζόμενους».
«Θα έπρεπε να επανεπενδύσουν στην Αμερική», είπε ο Πενς, υπάλληλος του Κάνσας Σίτι.
Η Harley-Davidson είπε ότι το εργοστάσιο της Ταϊλάνδης θα συναρμολογήσει ποδήλατα από εξαρτήματα που παράγονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στις ΗΠΑ.
Οι πωλήσεις της Harley στις ΗΠΑ έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια, καθώς οι baby boomers αρχίζουν να γερνούν από την ιππασία και λιγότεροι νεότεροι κάνουν τη θέση τους